Pojęcie WebDesign jest niemal tak stare, jak i sam Internet, nie da się przy tym ukryć, że od wielu lat robi w mediach oszałamiającą karierę. Nieustannie słyszymy o firmach, które są nam w stanie zaproponować WebDesign na najwyższym poziomie, o szkoleniach z WebDesign-u, a także o nowych trendach w tym zakresie. Warto zastanowić się zatem i nad tym, czym właściwie jest WebDesign i czy rzeczywiście właściciel niewielkiej firmy liczący na zdobywanie klientów i partnerów handlowych za pośrednictwem Internetu musi mieć je na uwadze.

Najmniej złożona, choć jednocześnie wcale nie najmniej trafna definicja terminu WebDesign mówi o tym, że wiąże się on ze wszystkim tym, co składa się na tworzenie grafiki stron internetowych. Rzeczywiście, to właśnie rosnąca popularność stron www, wzrost ich znaczenia, a tym samym również dążenie do tego, aby prezentowały się one jak najbardziej atrakcyjnie przyczyniły się do wzrostu zapotrzebowania na usługi świadczone przez grafików komputerowych. Dynamiczny rozwój nowych mediów sprawia jednak, że WebDesign to od niedawna coś więcej niż tylko jednorazowe tworzenie grafiki na potrzeby samego Internetu, choć oczywiście ta jego funkcja nadal sprawia wrażenie priorytetowej. Osoby odpowiedzialne za witryny, które dziś uważa się za wiodące w wirtualnym świecie nie mogą już sobie pozwolić na stagnację. W rezultacie WebDesign staje się procesem, który nigdy się nie kończy i nad którym pracują setki osób. Zmienia się przecież nie tylko Internet, ale również potrzeby jego użytkowników, a podmioty, które nie reagują na nie odpowiednio szybko znikają z rynku. Założenie to sprawdza się również wówczas, gdy mówimy o rozwiązaniach graficznych na stronach www nie powinno dziwić nas więc, że WebDesign skupia dziś specjalistów z wielu dziedzin.

 

37 Comments

    Leave a Comment

     

    You must be logged in to post a comment.